Monday 29 January 2018

NAFSU - YUnk TiPah


NAFSU
Karya YUnk TiPah
===============


Pangkat dan wang ringgit sangat bermaharajalela buat generasi kini. Wawasan 2020, adakah kita masih seperti ini ataupun berada di takuk yang sama? Melepaskan pesalah yang mempunyai dua ciri ini asalkan poket mereka yang terlibat sentiasa terisi dengan rasuah.

“Rosaknya negara kerana rosaknya penguasa. Rosaknya penguasa kerana rosaknya ulama. Dan, rosaknya ulama kerana rosaknya hakim." - Imam Al-Ghazali

*****

Fitri merupakan seorang anak tunggal usahawan yang berjaya. Dato’ Alif Yahya Bin Zakaria, siapa sahaja yang tidak kenal dengan nama besar ini. Beliau sering kali digosipkan dengan seorang maknyah bernama Senjut. Gemar memuat naik video di ‘Facebook’ dengan menunjukkan koleksi-koleksi yang bernilai puluhan dan ratusan ribu. Riak sungguh makhluk yang bernama manusia ini bila diberi rezeki lebih. Segala saman, denda tidak membayar cukai dan apa sahaja kesalahan diselesaikan dengan merasuah sesetengah pegawai yang hanya menggoyangkan perut untuk diisi. Isterinya bernama Suzy. Wanita cantik ini merupakan wanita dari Australia. Mereka bercinta ketika sama-sama belajar di sana. Di mana dia? Masih setia disamping suami tercinta.

*****

"Barangsiapa yang menghabiskan waktu berjam-jam untuk mengumpul harta kerana takut miskin. Maka dialah orang miskin." - Imam Al-Ghazali

Anda semua pernah melihat Filem Anakku Sazali? Tidak perlu diterangkan lagi bagaimana Fitri ini dibesarkan. Hampir 99.99% sama. Bagi Dato’ Alif duitlah penyelesaian dan kebahagiaan untuk anaknya. Kesilapannya tidak dapat diubah lagi. Masa tidak akan berpusing semula.Fitri merupakan seorang pesalah yang sangat digeruni tetapi tetap dilindungi.

*****

Anda semua sudah baca biodata aku bukan?. Ya… Aku Fitri. Hidupku dilanda kebosanan. Kawan-kawan yang banyak mengajak aku menjadi tahi dadah. Duit aku banyak berkepok-kepok. Jadi tidak menjadi satu masalah sekiranya aku nak payung rakan-rakanku. Aku mengalami stress yang maha dahsyat. Perempuan yang mendekati aku semuanya adalah kerana aku mempunyai wang yang banyak dan juga pakej wajah aku yang ‘flawless’. Bawalah aku kemana sahaja kedai mewah, semua akanku bayar. Tetapi sampai bila? Umurku kian mencecah 29 tahun. Aku berkeinginan untuk mempunyai sebuah keluarga seperti orang lain. Tetapi semua rakan dan wanita murahan ini hanya mempergunakan aku demi wang ringgit semata-mata. Aku nampak sempurna di mata orang, tetapi hati aku ini siapa yang tahu. Kasih sayang tidak pernah membelai aku sejak aku masih kecil lagi.

“Jangan cintakan orang yang tidak cintakan Allah. Kalau dia boleh meninggalkan Allah, apalagi meninggalkan kamu” - Imam Syafie

Ayah sering mengabaikan aku. Villa tempat kami tinggal ini pula penuh dengan kemaksiatan. Ada masanya Ayah membawa pasangan. Kadang-kadang giliran aku. Pernah satu malam ni aku membawa seorang wanita murahan pulang ke villa. Sedang dia sibuk menggoda aku dengan menari ghairah, aku membaringkannya. Lantas aku ikat dia di atas katil dan memukul kepalanya hingga pengsan dengan menggunakan botol minuman keras. Ketika dia sedar dia melihat aku sedang menjamah daging mentah, tapi lagakku seperti memakan ‘lamb chop’ dengan penuh gaya, kutleri tersusun kemas di kiri kanan ku. Biasalah, orang kaya perlulah makan dengan beradab.

“Aduh, terasa daging bahagian lengannya pahit. Mungkin dia lupa memakai deodoran. Silap aku juga mengambil dagingnya yang berhampiran ketiak.” Bisik hatiku.

Wanita itu menjerit. Menggelepar sakit, menyedari sebongkah besar dagingnya di lengan hilang dilapahku.

Lalu aku mengambil pisau pemotong daging dan menghiris pula bahagian peha.

ZAPPP, ZUPPPPP, ZAPPPP…

Tajam pisau yang aku gunakan untuk menghiris daging wanita tersebut.

“Tak perlu kau menjerit. Tak akan ada siapa pun yang akan dengar. Aku sudah memotong lidah kau awal tadi. Ini, nampak tak?” Aku tunjukkan seketul lidah yang di cucuk dengan garfu di depan matanya. 

Hehhh… sukanya aku melihat air mata dan darah yang memenuhi ruang bilik ni. Aku gemar memakan daging mentah. ‘Fresh’ kata orang putih.


“Umghhk…. Eghhhkk….” Wanita itu cuba berinteraksi. 

“Diam la sayang. Diam. Kau tak nampakkah yang aku sedang menjamu selera ni? Tidak sopan la bercakap ketika makan. Etika makan mana? Di pub bukan main lagi kau control ayu. Sekarang sudah mula tunjuk belang ya.” Aku menjawab jeritan lemah perempuan itu.


“Jangan risau sayang, aku tak akan bunuh kau. Sebelum ini aku pernah terbaca yang daging manusia adalah yang paling enak di antara segala jenis daging dan sememangnya itu betul. Hahahaha.” Aku kegirangan.

“Ya… Aku exotic food hunter. Ianya bermula setelah aku sertai kelab ‘exotic eater’ ketika menyambung pelajaran di China. Segala macam makanan aku makan. Daging anjing, daging katak, otak monyet, aku makan hidup-hidup. Tapi aku tak pernah rasa puas. Pada hari ini entah bagaimana rasa untuk mencuba makan kau tu datang. Aku tak tahu. Cuma bila kau cakap ‘taste my body’ sambil berlenggok-lenggok membuatkan aku rasa membuak-buak nak makan kau. Dear, this is the best fresh meat ever. Thank you for your kindness. Hihiiiii…”

“Hemm… Makanan pun aku sudah habiskan. Esok aku datang semula ya. Jangan mati dulu, I’m still not satisfied with the taste of your body.” Aku cium pipi dan belai rambutnya yang karat lagi kasar itu untuk memberi kekuatan dia hidup sehingga esok. Boleh la aku menjamah lagi. 

“Hemmm… Sweet dreams, dear.” Aku melangkah pergi. Sebagai seorang lelaki yang budiman, aku menutup lampu supaya tidurnya lena.


Keesokan paginya aku datang menjenguk kekasihku. 

“Shit! Mati dah. Kenapa kau kejam sangat ni. Aku nak makan hidup-hidup. Bukan bangkai!!! Kau faham tak?? Wanita murahan tak guna!!” Aku capai pisau pemotong daging dan tikam sepuas hati aku. 

Kcakkk!! Prakkk!! Kriueekkk!! 

“Nak mampus sangat kan? Aku dah pesan jangan mati lagi.” Aku ambil perakam suara dan memulakan rakaman. Sambil tu aku ambil gergaji mesin dan kerat 16 seperti ayam di pasar. 

Trrrrrrr…. Krak… Trrrrr…. Krakkk… 

Begitulah bunyi bila mesin bertemu daging dan tulang. Tersangat syahdu ku dengar. Selepas siap boleh la ku gubah menjadi ‘remix song’.


Aku capai telefon bimbitku dan mencari nama ‘Papaku Taguna’. Punat call ditekan. 

“Hello ayah, please clean my second bedroom. There this big, filthy carsass that needs to be disposed of. As usual keyh.” 

Lihat? Ayahku pun sudah biasa. Ini kali ketiga aku membunuh orang. Dua orang sebelumnya kerana aku geram. Berlaku dua bulan yang lepas. Mungkin salah aku tidak menelek dengan teliti jantinanya. Susudah sampai sahaja di bilik aku mereka berdua bergoyang inul sehingga terlihat jelas sesuatu yang aku sendiri ada. Aku halau tapi lagi dia menggoda. Aku bukan seperti ayah yang semua spesies dicuba. Lalu tikaman yang aku balas untuk kegedikan mereka. Puas hati aku.


Dari bilik utama aku melihat orang suruhan ayah membersihkan bangkai. Polis juga kelihatan berada di bilik itu. Barangkali untuk membantu menghilangkan 100% kesan-kesan pembunuhan yang ada. Selepas selesai aku lihat ayahku memberi sebuku duit pada setiap yang ada. Kelihatan senyuman manis meniti di bibir mereka. Manusia mana yang mahu menolak wang ringgit? Semuanya mata duitan tidak mengira halal dan haram.

Dalam masa 2 tahun aku sudah membunuh 5 orang. Yela, aku kutil daging sini sikit, sana sikit dapat la melambatkan proses mangsa-mangsa ku mati. Dengan merujuk filem Guinea Pig aku jadi lebih bijak untuk membuatkan nyawa mereka bertahan selama beberapa hari. 

Aku cuma mencari mangsa bila aku rasa teringin sahaja. Mungkin dalam 4 atau 5 bulan baru aku mencari mangsa. Namun sehingga kini aku masih bebas atas jasa baik ayahku juga. Ya. Aku masih berjalan bebas di sekililing anda semua. Hahahhaa….


*****

Aku, Fitri Bin Dato’ Alif Yahya berharap satu hari nanti sinar kebahagiaan mampu merubah tabiat dan hidup aku. Membuang kisah silam yang amat gelap ini. Berilah sinar cahayamu menerangi kegelapanku…

“Hadirlah kasih
Hadir dalam mimpiku
Hadirlah cinta
Hadir dalam hidupku

Dalam perjalananku
Masih jauh harusku tuju
Aku mencari-cari cinta
Cinta yang tulus dan sejati

Kerna aku percayakan
Cinta suci yang datang dari hati

Harus aku mencari
Cinta yang tulus suci
Punya segala-galanya
Apa yang aku impikan

Kalau ditakdirkan
Bertemuku denganmu
Akan kubina istana bahgia
Agar kita bersama
Kekal selamanya…”


*******

25 Januari 1998

Fitri terduduk menggigil ketakutan melihat ibunya ditikam bertubi-tubi oleh ayahnya sendiri sambil bersaksikan Aunty Senjut yang tersenyum sumbing. Fitri memeluk kedua belah lututnya menangis kerana dia sedar ibunya akan meninggalkannya.


10 minit sebelum kejadian.

Suzy: Abang, surprise! 

Alif dan Senjut cepat-cepat menutup badan mereka dengan selimut untuk membalut tubuh yang sudah tiada seurat benang. Suzy waktu itu tergamam. Lantas, dia menutup mata anaknya dari pemandangan lucah tersebut. 

Alif: Sayang… You’re early! Yesterday you told me you’ll be back at 14th February. Let me explain first. Please, don’t get mad dear.

Suzy: There's nothing more to explain, isn't it? 

Alif: Actually, I’m bisexual. Yes, woman quenched my thirst, but they can't calm down my hunger. I need. Well. I need men as well. Please understand me. I still love you. He’s just for fun. Please don’t leave me sayang.


Suzy menyeka air mata dalam ketar marah. Lantas, dia memimpin tangan Fitri dan berlalu pergi tetapi dihalang Alif.

KCAKKK!! KCAKKK!! 

Hampir 35 tikaman singgah dibadan Suzy. Suzy terbaring di dalam dakapan Alif. 

“You swear that you’ll never leave me! Have you forgotten all of your promises?”
“Senjut, tolong kurung Fitri di dalam bilik. Please call our private doctor and psychologist to calm him down.” Kata Alif.


Seorang ahli taxidermi diberi arahan untuk membaikpulih susuk tubuh mayat isterinya dan diminta untuk mengawet mayat tersebut. Satu keranda kaca ditempah khas untuk Suzy. Ala-ala Snow White memandangkan kartun animasi tersebut amat disukai Suzy. Alif sangat mencintai isterinya namun godaan Senjut padanya tidak dapat ditampung lagi. Senjut mengambil peluang kerana mengetahui kelemahan Alif yang suka pada golongan maknyah. Dengan tubuh badan yang menggiurkan dengan mudah Alif diperangkap. Alif juga dipujuk untuk mengeluarkan modal untuknya berniaga. Upah? Semestinya khidmat seks.

Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: “Hendaklah menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat” – Al-Qur’an Surah An-Nur (24) : 30

2 minggu sebelum kejadian.

“Fitri sayang, Mamy don’t know when death come to fetch me. Please survive as good as you can. You only my child. I love you so much.” Satu ciuman hangat dilekapkan di dahi Fitri. 

Fitri berasa sebak. Hati kecilnya terusik dengan kata ibunya sebentar tadi. Terasa ibunya akan pergi jauh dari sisinya. Mereka bercuti di Australia di atas permintaan Fitri kerana 2 minggu lagi tarikh hari jadinya. Suzy memberitahu Fitri hendak membuat kejutan pada ayahnya memandangkan ayahnya sibuk bekerja dan tidak dapat mengikut mereka bercuti di sana.


Nota : Hargai isteri, ibu dan ayah sementara mereka masih berada di samping kita. Didiklah anak dengan penuh kasih sayang serta sisipkan ilmu agama di dalam dirinya supaya tidak menyimpang jauh. Maaf jika ada salah silap dalam apa yang dituliskan. Terutama kata-kata hikmah dan petikan ayat Al-Quran. Nama watak dan jalan cerita ini tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati.


-TAMAT-
====================================
Suntingan: Kucing Kelabu
Gambar: KamenRider

Karya merupakan hakcipta penulis.
Anda ada kisah seram, misteri, thriller ataupun mind-blowing?
Ayuh kongsikan kisah anda kepada kami. Hantar kisah anda ke e-mel aanrc2017@gmail.com
Nyatakan sekali nama akaun Facebook, Instagram, Twitter, blog atau webpage anda untuk tujuan pengkreditan.

No comments: