Wednesday 3 January 2018

CULIK - Tuan Muhammad Faiz


CULIK

===========================
Kedai Daging Pak Yem masih dibuka walaupun jam sudah menunjukkan pukul 2.00 pagi. Pak Yem tetap tersenyum, dari jauh nampak kenderaan melalui jalan yang agak tersorok dan sedikit gelap.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Joe, lambat lagi ke? Aku dah lapar ni. Nanti kalau ada nampak kedai makan, singgah la kejap. Dapat makan roti canai pun jadilah." Kata Que sambil memegang perut yang lapar.

"Yela. Kau ni dari tadi bising nak makan je. Menyampah pula ajak kau ride jauh-jauh ni. Yang belakang tu tutup, nanti orang nampak masak kita nanti." Kata Joe mengingatkan Que.

"Hidup ke dah mampus budak perempuan tu?" Soal Joe pada Que.

"Gila kau mampus. Rosaklah income kita. Kejap aku check. Haa ok je ni. Nadi berdenyut lagi. Pengsan penangan klorofom kot." Kata Que tergelak.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Que dan Joe memerhati seorang wanita comel melalui jalan sunyi berhampiran rumahnya. Sasaran mereka adalah untuk menculik dan jual di sempadan Thailand. Joe memegang stereng dengan kemas, Que meletakkan larutan klorofom pada sehelai kain. Pedal minyak di tekan laju berhampiran wanita itu, brek di tekan kuat membuat kenderaan mereka senget sedikit. Pintu van di buka laju, Que menekup kain di hidung, mulut wanita itu. Dia meronta-ronta, cuba melawan. Namun kudratnya tidak mampu melawan tenaga seorang lelaki. Akhirnya wanita itu terkulai di tangan Que.

Tubuhnya yang kaku diheret masuk kedalam van. Que melihat wanita itu penuh bernafsu, dari atas ke bawah tanpa berkedip. Syaitan mula menoda, Que mula tertewas.

"Joe, kita kendurikan budak ni dulu sebelum jual. Rugi kot, barang baik ni." Kata Que menjeling ke arah Joe.

"Ikut kau lah. Jangan buat dalam van, sekejap lagi kita singgah rumah buruk kat simpang. Lepas tu pandai-pandai kau la." Joe tersenyum melihat Que.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Wanita itu mula tersedar dari pengsan. Esakan tangis perempuan itu tidak diperdulikan, permintaan dilepaskan tidak diendah. Rasa sakit, rintihan mangsa sedikit pun tak dihiraukan. Wanita itu menjerit. Que yang berang terus saja memukulnya dengan batang paip besi yang ada dalam van.

Wanita itu pengsan dan darah mula kelihatan mengalir di dahi. Joe yang pada ketika itu sedang berehat di tempat duduk pemandu sambil memikirkan jumlah wang yang bakal mereka peroleh tak lama nanti terkejut dan terus bergegas ke tempat duduk belakang van mendapatkan wanita itu dan merasakan urat nadi. Syukur wanita itu masih hidup.

"Woi Bodoh! Apa kau buat ni bangang! Kau tahu dia aset bernilai, yang kau pergi pukul kenapa?" Soal Joe yang ternyata tidak berpuas hati dengan tindakan Que sebentar tadi. Joe terus mencengkam leher Que dengan pantas, tumbukan keras dihayun tepat ke pipi Que.

"Jangan jadi bodoh. This is our money, our asset. Kalau kau rosakkan muka dia, kau ingat ada yang nak ke?" Tegas Joe melepaskan cengkaman di leher Que.

Que terdiam, hasratnya terbantut. Tangannya pantas menggosok pipi, mengharapkan kesakitan akibat ditumbuk tadi lenyap. Pandangannya teralih pada Wanita yang telah pun dinoda. Perasaan puas terukir di wajah Que. Wanita itu pengsan diam membisu.

"Kejap lagi kita cari kedai makan yang masih bukak. Ingat, tadi kau dah tibai dia. Beli makanan sekali untuk dia, dia lapar juga tu. Mati nanti sia-sia kerja kita," kata Joe memerhatikan wanita itu. Dia kembali ke tempat duduk pemandu dan menghidupkan enjin. Perlahan-lahan van putih yang sedikit kekuningan tersebut bergerak meninggalkan kawasan sunyi itu.

Mereka bergerak ke hadapan sehingga terjumpa sebuah warung. Van diberhentikan, Que turun dan memesan nasi goreng ayam serta teh o ais. Senyum Pak Yem mula kelihatan suram, seperti ada sesuatu yang difikirkan.

"Ke mana pula Ayu tak sampai sampai lagi ni?" Ngomel Pak Yem sendirian sambil bergerak ke dapur.

"Nak, ayam habis. Kalau letak daging boleh tak?" Tanya Pak Yem dari dapur.

"Ayam habis? Boleh la daging pun." Jawab Que. Mereka berdua duduk-duduk di sebuah bangku kayu panjang sambil berbual-bual.

"Kau tengok warung ni Que. Pattern lama ni. Tengok bangku ni. Tengok meja ni. Weh air soda ni. Memang betul-betul lama ni. Atap pun dari daun rumbia. Entah-entah..."

"Entah-entah apa? Kau jangan nak mengarut la Joe. Mana ada hantu dalam dunia ni. Kalau ada pun orang macam kita. Dah. Aku tak nak dengar kau merepek lagi. Aku tengah lapar ni. Nanti tak pasal-pasal dengan nasi dengan kau aku telan." Balas Que sedikit geram. Matanya meliar ke arah dapur. Melihat Pak Yem menggoreng nasi.

Tak lama kemudian makanan mereka siap. Dua pinggan nasi goreng yang masih berwap dihidang di hadapan mereka. Joe dan Que menelan air liur. Setelah Pak Yem berlalu, mereka berdua memulakan 'serangan' ke atas makanan masing-masing. Nasi yang panas tidak dipedulikan.

Que dan Joe makan dengan lahap. Jelas terpancar kepuasan pada wajah mereka berdua. Tidak pernah dirasakan daging seenak ini. Joe memandang ke arah Pak Yem yang berada di dapur. Pak Yem seperti biasa, tersenyum melihat pelanggannya. Que membawa masuk bungkusan nasi goreng daging ke dalam van, untuk wanita itu makan.

Que tergamam saat membuka pintu van. Wanita itu hilang tiba-tiba, yang ada hanya bau haruman bunga kemboja.

Que segera mendapatkan Joe. Mereka meletakkan RM20 di atas meja dan segera bergerak ke arah van. Mereka mencari wanita itu di sekitar kawasan van. Saat Joe berpaling ke belakang untuk mencari wanita itu, warung Pak Yem hilang. Dan yang ada hanyalah kawasan kubur lama, di atas sebuah batu nesan not RM20 jelas terlihat.

Suasana sunyi sepi...

Que dan Joe saling berpandangan. Masing-masing diam seribu bahasa. Seolah-olah tak percaya dengan apa yang terjadi.

"Aaaoouuuuuu..."

Terdengar lolongan anjing entah dari mana. Seakan tersedar dari lamunan, mereka pantas masuk ke dalam van. Joe cuba menghidupkan enjin van tapi tak berhasil.

"Hihihihihiii..."

Terdengar hilai tawa wanita betul-betul diatas van mereka. Que dan Joe mula ketakutan.

"Abang Que...marilah sini hihihi." Terdengar panggilan yang amat manja di tepi pokok besar berdekatan dengan van mereka.

Que melihat ke tepi pokok besar, kelibat Pak Yem tersenyum terlihat. Dan di sisinya, Ayu duduk tersenyum memakai baju kebaya. Entah kenapa, nafsu jantannya tercabar. Que keluar dari van, berjalan laju ke arah Ayu, mencengkam dan menarik tangan Ayu. Joe yang sedang sibuk cuba menghidupkan enjin van langsung tidak sedar dengan tindakan Que.

"Arrrgghhh!!" Que menjerit ketakutan. Tangan Ayu tercabut dari jasadnya.

"Alaa.. Abang Que.. Bagilah balik tangan Ayu. Abang ni nakal la hihihi."

Que terjatuh terduduk. Ayu melayang ke atas tersenyum melihat Que yang dalam ketakutan. Tanpa Que sedari, tangan Ayu yang putus itu bergerak dan mencekik leher Que sepantas kilat. Ayu yang melayang di udara, menyambar tengkuk Que tanpa belas kasihan.

Joe tercengang dan menggigil ketakutan melihat Que terkapai-kapai dengan muka yang membiru. Akhirnya Que mati perlahan-lahan dicekik oleh Ayu.

"Ah pergi jahanam la van ni!" Joe mula naik angin. Dia mencapai batang paip besi dan turun dari van.

"Sini kau syaitan! Kalau kau berani!" Joe mencabar. Paip besi dihayun ke kiri dan kanan. Lembaga yang menyerupai Ayu terbang naik dan ghaib dari pandangan. Joe segera menuju ke arah jasad Que yang sudah tak bernyawa.

Ketika dia sedang memeriksa jasad Que, Ayu muncul semula, kali ini dia terbang menerpa ke arah Joe dan kembali ghaib. Joe terkejut. Paip besi terlepas dari genggaman. Dia berundur sedikit demi sedikit tanpa menyedari seseorang memerhatinya dengan penuh minat.

"Badan yang cantik, tegap. Sup Daging Pak Yem mesti bertambah sedap hahahaha."

Zapp!

Bilasan parang tajam tepat ke perut Joe. Joe rebah ke bumi dan Pak Yem tersenyum. Perlahan lahan Joe berkata sesuatu.

"A..ppa.. Sa..llah.. Saaa..ya?"

"Kau lupa? Hahahaha."

"Kamu berdua memang patut mati! Kau merosakkan anak aku! Kau langgar aku jatuh dalam sungai! Mati pengakhiran untuk kau! Hahahaha!"

Jerit Pak Yem dan mengeluarkan pisau tajam. Kulit Joe disiat-siat, pedih dan kesakitannya tak dapat untuk digambarkan. Bahagian betis Joe togel tanpa kulit, Pak Yem hanya ketawa. Isi peha Joe dihiris seumpama daging steak dan terus menjamahnya sedikit.

"Daging kau manis, pasti ramai yang suka hahahaha."

Selesai saja Pak Yem bercakap, Parang tajam laju singgah di leher Joe. Kepalanya terpisah dari badan. Joe dan Que mati di situ juga, daging mereka dihiris-hiris. Menjadi kecil sekecil kecilnya. Pak Yem tersenyum.

"Inilah rahsia keenakan 'Daging' Pak Yem. Mai la singgah na..."

Pak Yem tersenyum dan hilang samar-samar bersama Ayu dalam kepekatan malam.




**********************
Suntingan & Gambar : Azman Zainordin

Karya adalah hak milik penulis dan ARKIB ANGKER NEGARA.
Anda ada kisah seram, komedi-seram, misteri, thriller ataupun mind-blowing? Apa kata anda kongsikan kisah anda kepada kami.
Hantar kisah anda ke inbox Arkib Angker Negara atau emelkan ke aanrc2017@gmail.com
Nyatakan sekali nama akaun Facebook, blog, Instagram, Twitter atau webpage anda untuk pengkreditan.

No comments: