Saturday 14 October 2017

RAISYA - Tuan Muhammad Faiz


RAISYA 

========================
Aku telah pun melangsungkan perkahwinan setelah beberapa tahun bercinta dengan beberapa gadis. Mungkin atas dasar aku mudah dipijak maka ramailah sang bunga berduyun duyun merapati memandangkan aku anak orang berduit. Jodoh itu adalah ketentuan Tuhan, kita bercinta dengan orang lain kahwin pun orang lain. Tidak boleh untuk kita mempertikaikan segala kejadian yang berlaku. Kini aku dijodohkan dengan kakak angkatku, yang dekat itu juga rupanya takdir.
Dalam banyak-banyak kenangan dan pengalaman sepanjang aku mengenali beberapa wanita, ada seorang yang sentiasa terpahat dijiwa. Bermula dari Myspace sehingga wujudnya Facebook. Kami awalnya berkenalan biasa sehinggalah perhubungan menjadi serius. Walaupun berjauhan namun telefon menjadi medium merapatkan lagi hubungan kami.
Kringg.. Kringg.. Kringg..
"Hai Dani, tengah buat apa tu?" Tutur Raisya di ganggang telefon
"Hai Raisya. Tak ada buat apa apa. Tengah baring baring ja," kata ku sambil memusingkan tubuh di atas katil
"Assignment dah siap?. Raisya rindu Dani..," kata Raisya dengan nada yang agak sedih
"Assignment dah siap dah. Raisya rindu Dani ye? Sabarlah sayang, minggu depan Dani balik Kuala Lumpur ye..," kata ku memujuk kekasih hati Raisya
"Dani, Raisya sayang Dani. Raisya impikan nak ada anak dengan Dani. Tapi Raisya takut tak sempat. Kalau tak sempat maafkan Raisya ye..," tutur Raisya perlahan.
Terdengar esakan Raisya di hujung talian. Aku pujuk Raisya sebolehnya agar dia kembali tenang.
"Raisya, kalau ada jodoh tak ke mana. Yakin dengan Allah SWT ye sayang" Kataku menamatkan panggilan.
Perlahan aku terlelap akibat latihan berat yang aku lalui petang tadi terasa sengal sengal di setiap sendi.

"Dani, maafkan Raisya..," perlahan suara kedengaran di telinga tepat pukul 12.30 malam.
Aku terjaga. Peluh membasahi dahi. Haruman entah dari mana tiba tiba muncul. Ini bau minyak wangi Raisya bisik hatiku. Aku perlahan- lahan bangkit dan cuba mencari punca bau tersebut. Dari jauh aku nampak bayang hitam dan aku yakin itu susuk tubuh Raisya. Aku menghampirinya yang membelakangi aku
"Eh macam mana Raisya boleh datang sini malam-malam macam ni?" Soalku kehairanan memandangkan Raisya di Kuala Lumpur dan aku pula belajar di Perlis.
"Maafkan Raisya, Dani. Kita tak mungkin dapat bersama. Raisya datang untuk mengucapkan selamat tinggal kat Dani" Kata Raisya
"Tak fahamlah, Raisya. Angin tak ada ribut tak ada tiba tiba minta putus. Raisya ni kenapa?" Soalku kemarahan
Tiba-tiba Raisya menangis. Serba salah, aku merapati Raisya dan menyentuh bahunya. Entah kenapa, terasa kejutan elektrik dan satu bayangan muncul dalam fikiranku. Seolah-olah aku dapat melihat yang telah berlaku pada Raisya.
Bayangan tersebut seperti aku sedang menonton televisyen dalam keadaan mata tertutup. Dalam imej paparan televisyen tersebut aku melihat Raisya menangis teresak-esak sehingga terlelap. Entah kenapa tiba-tiba, tingkap rumahnya terbuka dan kelihatan dua orang lelaki bertopeng tersenyum sambil menjamu mata melihat tubuh Raisya yang sedang nyenyak tidur. Melihat penuh nafsu.
"Ini rezeki kita. Usah dilepaskan" Kata lelaki itu berbisik.
"Aku dah tak tahan dengan budak ni lama dah. Lepas kita setelkan budak ni. Kita ambil apa yang patut" Kata lelaki seorang lagi.
Tubuhku menggigil melihat Raisya dirogol bergilir-gilir. Aku menjerit-jerit kemarahan yang teramat sangat. Dapatku rasa penderitaan Raisya ketika itu. Aku cuba membantu tapi itu hal yang dah berlalu apalah dayaku. Raisya yang ditinggalkan tanpa seurat benang itu lemah longlai tidak bertenaga. Air mataku mengalir perlahan-lahan terkedu dengan apa yang aku saksikan ini.
"Selesaikan dia. Sebab dia dah melihat wajah kita" Kata lelaki pertama sambil menarik kemas zip seluarnya.
Lelaki kedua mengeluarkan pisau belati dari poket seluarnya. Tanpa keraguan laju pisau dihunus terbenam tepat mengenai perut Raisya. Merah pekat mengalir darah jatuh ke bumi.
Tidak! Tidak! Tidak!
Jeritku melihat penderitaan Raisya. Nyawa dihujung tanduk dan kelihatan Raiya siksa menarik sisa nafasnya.

Pisau dicabut dan papp!. Tepat di mata kanan, jeritan Raisya nyaring dan dia memegang bahagian mukanya sambil menggelupur. Seksanya penderitaanmu Raisya bisik hatiku. Pisau dicabut, terlihat berbola mata yang melekat di mata pisau. Lelaki itu menjilat mata Raisya sambil ketawa.
"Engkau gila!. Kau syaitan!. Kau iblis!. Jangan diseksa perempuan itu!" Jeritku.
Namun jeritanku hanya sia-sia. Airmataku mengalir laju. Aku tak dapat gambarkan penderitaan Raisya ketika itu.
Pisau ditarik perlahan lahan, lelaki itu seolah-olah gembira menyeksa Raisya begitu sekali. Kali ini pisau diletakkan pula di leher Raisya.

Raisya yang masih bernyawa itu lemah merayu. Namun semakin galak si penyiksa mengelar perlahan leher Raisya dan memutuskan urat nadi di leher.
Raisya kini kaku, darah merah merata-rata.
Aku terduduk dan kembali kepada keadaan asal
"Yang telah pergi tak mungkin dapat bersama dengan yang hidup" perlahan Raisya memusing tubuhnya menghadapku.
"Raisya rindu pada Dani. Harap Dani bertabah" kata Raisya tersenyum.
Kelihatan wajah Raisya seakan bercahaya dan dengan perlahan jasadnya tadi menghilang. Aku cuba mendakapnya namun aku hanya memeluk kosong. Aku tersedar dari tidur, peluh membasahi setiap inci tubuhku. Aku menangis sendirian mengingati mimpi tadi
Aku cuba menghubungi Raisya, namun talian tidak berjawab. Aku mengharapkan kejadian tadi hanya mimpi. Raisya masih hidup! Hati ini tidak tenang memikirnya hal tadi.
Tiba-tiba berita pagi di televisyen memaparkan ...
'Kuala Lumpur - Kejadian pembunuhan paling mengerikan dilaporkan. Tiga anak -beranak mati dibunuh kejam. Salah seorang mangsa dikenali sebagai Raisya telah dipercayai dirogol sebelum dibunuh dengan kejam. Suspek sedang diburu oleh pihak berkuasa.."
Aku terkedu! Mimpi tadi bukan mimpi biasa. Memang roh Raisya yang datang berjumpa dengan aku! Aku menangis hiba mengenangkan kembali penyiksaan kejam terhadap Raisya.
Aku berharap Raisya tenang di sana. Aku berharap pembunuh celaka itu dapat penyiksaan setimpal!
===========================
Suntingan & Gambar: #kamenrider
Anda ada kisah seram, komedi-seram, misteri, thriller ataupun mind-blowing? Apa kata anda kongsikan kisah anda kepada kami.
Hantar kisah anda ke inbox Arkib Angker Negara atau emelkan ke aanrc2017@gmail.com
Nyatakan sekali nama akaun Facebook, blog, Instagram, Twitter atau webpage anda untuk pengkreditan.

No comments: