Sunday 29 October 2017

BEBOLA DAGING - May Nhai


BEBOLA DAGING
Karya: May Nhai

======================
Suasana ruang bawah rumah itu kelihatan sibuk dengan dua manusia yang leka memilih stok daging. Aina menghidupkan suis alat pengisar, manakala Aini mula memotong daging yang masih sejuk itu menjadi ketulan yang lebih kecil. Selepas selesai memotong, mereka bergilir memasukkan ketulan daging ke dalam mesin pengisar. Bunyi mesin pengisar membingitkan suasana ruang tersebut. Nasib baik mereka telah mengubahsuai ruang bawah tanah itu menjadi kalis bunyi.
Selepas daging siap dikisar, mereka masukkan pulak ke dalam mesin adunan, dan daging kisar tersebut dicampurkan bersama tepung dan bahan perasa yang lain. Sementara menunggu adunan siap, Aina dan Aini menyediakan bahan untuk mereka menguli adunan tersebut menjadi bebola. Meja disiapkan, dulang dibersihkan dan diletak berhampiran dengan meja.
Kerja menguli dimulakan, Aini mengambil tugas untuk mengasingkan adunan menjadi ketulan kecil, manakala Aina menguli ketulan kecil tersebut menjadi bulat.
Sambil Aina menyiapkan bebola, Aini pergi ke ruang hujung yang menempatkan satu periuk kukus besar. Air dimasukkan separuh, dan api dihidupkan. Biar panas sementara bebola dimasukkan.
Bebola daging yang telah siap diuli, Aini masukkan ke dalam periuk kukus. Sementara itu, mereka mengemas meja dan menyediakan mangkuk besar berisi air sejuk. Selepas 20 minit, bebola dikeluarkan dari periuk kukus dan terus dimasukkan ke dalam mangkuk tersebut. Setengah jam berlalu, bebola daging sedia untuk ditapis, dan disimpan ke dalam peti sejuk beku. Esok mereka boleh mulakan proses pembungkusan dan penghantaran.
………….

Aina : Stok daging kita makin berkurangan, kita kena dapatkan stok cepat.
Aini : Yelah, lagipun sekarang ni makin banyak pulak tempahan yang kita dapat. Sedap sangat kah bebola daging kita ni kak?

Aina ketawa mendengar pertanyaan adiknya itu. Sudah 2 tahun mereka menjalankan bisnes bebola daging secara atas talian. Makin lama, bisnes mereka bertambah maju, banyak kedai makan dan restoran popular membuat tempahan dalam kuantiti yang banyak!
Aina : Berapa banyak tempahan yang kita perlu hantar minggu ni?
Aini : Lebih kurang 20kg ni kak. 
Aina : Stok kita hanya mampu bertahan untuk 10kg. Malam ni, kena cari daging baru.
Aini : Kali ni, giliran siapa kak?
Aina : Kau sajalah yang pergi, biar kakak uruskan hal di rumah.
Aini : Baiklah, petang ni, saya akan ke tempat biasa.
………………..

Aini naik ke tingkat atas untuk segarkan diri dan bersiap. Kali ni gilirannya. Aini memilih gaun merah singkat yang baru dibeli 2 minggu lepas. Aini kelihatan seksi dengan gaun tersebut. Mukanya disapu bedak dan bibirnya dioles dengan lipstik merah menyala. Penampilan Aini ditambah dengan kasut tumit tinggi merah. Mengancam sungguh Aini malam ni! Sudah pasti ada umpan yang mengena! Enjin kereta dihidupkan, kereta meluncur laju keluar dari kawasan rumah. Aini menuju ke salah satu kelab malam yang popular di ibu kota. 
…………

Aini duduk di satu sudut memerhati pelanggan di kelab tersebut, bunyi lagu dipasang, menghiburkan manusia yang datang malam ni, menari mengikut rentak lagu. Aini hanya duduk dan matanya mula mencari mangsa yang sesuai.
Datang seorang lelaki bertubuh sasa kearah Aini, Aini hanya tersenyum manis menyambut kehadiran lelaki tersebut dengan perasaan yang gembira. Rezeki di depan mata!
“Hello, you seorang je? Mana partner you?” Tanya lelaki tersebut.
“Hai, I datang seorang je, You?” Jawab ku dengan suara yang dilunakkan. Aini menyilang kaki, sengaja mempamerkan peha yang gebu.

Lelaki tersebut tersenyum meleret dan mengambil tempat disebelah Aini. Aini merapatkan kedudukannya kearah lelaki tersebut. Mereka bersembang rancak, sambil tangan merayap ke kawasan larangan. Ringan-ringan!
“You turn me on dear, lets go somewhere else” Bisik lelaki tersebut.
“Sure” Jawab Aini tersenyum meleret
“Mine or yours?” Tanya lelaki itu sambil menarikan anak kunci ditangan
“Of course mine” Jawab Aini riang, teruja kerana umpannya malam ini mengena!
“Let me drive, okay?” Kata Aini sambil merampas manja anak kunci dari tangan lelaki tersebut.
….....................

“Wahh, besarnya rumah you, you tinggal sorang ke?” Tanya lelaki tersebut apabila mereka tiba di depan rumah.
“Ehh taklah, I stay dengan kakak I.” Jawab Aini tenang.
“Then, your sis tak marah ke?” 
“Jangan risau lah, kejap I ambilkan air.” Ujar Aini sambil tersenyum mesra.
“Okay, as you wish”
“Jomm, kita naik atas”

Lelaki tersebut mengikut Aini naik ke atas tanpa tahu permainan yang sebenar. Aini membawa mangsanya ke dalam salah satu bilik tidur. Lelaki tersebut menolak Aini ke atas katil, ingin menikmati tubuh gebu Aini. Baru sahaja lelaki tersebut ingin mencium Aini, perlahan-lahan lelaki itu rebah ke atas katil. 
….....................

Perlahan-lahan matanya terbuka, dia cuba bangun, tapi tangan dan kakinya terikat! Ehh, apa yang berlaku ni? Bukankah tadi aku dengan perempuan tu? Ehh, aku kat mana ni? Seram sejuk makin terasa, dengan keadaan aku yang tak berbaju. Ahhhhhhhhh
….................

Aina dan Aini masuk ke dalam bilik tersebut, tersenyum melihat mangsa yang terpinga-pinga dengan keadaan dirinya.
“Aizam Raikal Bin Zakaria” Kata Aini sambil tangannya membelek kad pengenalan mangsanya.
“Heiii, apa yang you nak buat hah?”
Aini dan Aina hanya ketawa. Tawa mereka memenuhi ruang bilik itu. 
“Kenapa? Kau takut? Ini yang kau mahukan?” Jawab Aina sambil tangannya memegang sebilah pisau.

Dua manusia itu rakus merobek dan meratah tubuh Aizam, kulitnya disiat dan tubuhnya dipotong kasar. Darah berlumuran disekitar katil tersebut, tubuh Aizam kini kaku dan layu, hanya menyerah nyawanya di tangan dua wanita tersebut.Mereka puas! Puas dengan mangsa kali ni, cukup stok mereka untuk seminggu!
Sumber daging percuma kan? 
Siapa suka makan meatball ...... ?

Hehe....
Tamat
========================
Follow Facebook Penulis : May Nhai
Suntingan & Gambar : #kamenrider

Anda ada kisah seram, komedi-seram, misteri, thriller ataupun mind-blowing? Apa kata anda kongsikan kisah anda kepada kami.
Hantar kisah anda ke inbox Arkib Angker Negara atau emelkan ke aanrc2017@gmail.com
Nyatakan sekali nama akaun Facebook, blog, Instagram, Twitter atau webpage anda untuk pengkreditan

No comments: